En dag i Köpenhamn

Igår gjorde jag, far och syster en tripp till Köpenhamn över dagen. Köpenhamn visade sig verkligen sin bättre sida och det blev en grym dag med god mat, shopping och mysiga promenader.

kphm3.jpgkphmn6

Vi brunchade på ett ställe som heter Café Europa 1989. Det låg centralt på Amagertorv. Jag och syrran beställde varsin vegetarisk brunch och pappa tog en vanlig. Supergott verkligen och så himla fräscht. Rekommenderas starkt!kphmn7.jpg

Den här affären, Søstrene grene, är som en dansk Lagerhaus skulle man kunna säga. Tre våningar med inredning och hobbyprylar till billiga priser. Det känns som att jag kan varenda pryl utantill på Lagerhaus så det var jättekul att se lite nytt. Köpte några saker som jag kan visa i ett senare inlägg!kphmn4 kphmn2

En obligatorisk promenad till Nyhavn och vidare till Papirøen för en kaffe. Köpenhamn är ändå väldigt fint, skulle absolut kunna tänka mig att bo där! Vi avslutade dagen med öl och smørrebrød på Smushi.

Jäklar vilken bra lördag!

Kommentera

