Reflektera över livet

Ibland behöver man bara stanna upp en sekund, reflektera över livet – både vardagen och framtiden. Det kommer sådana stunder med jämna mellanrum tycker jag, när huvudet är för fullt av obearbetade tankar som behöver tas i tur med.

img_0039-bw

Mina tre verktyg för den kommande veckan

1.TANKESTRUKTUR (MEDVETENHET OM MINA TANKEMÖNSTER) Alla mår bra av att tänka positivt om sig själv och andra människor. Utgå ifrån allas välvilja och ge glädje till andra. Kom ihåg att glada tankar väcker glada känslor. Utmana din comfortzone och vid alla ska jag – ska jag inte – gör det!

2. MÅLBILDNING (MOTIVATION) Att ha en lista över sina 50 mål i livet är en fantastisk känsla. När jag läser igenom min lista (som ännu inte är fulländad ska tilläggas) så blir jag aldrig stressad utan bara glad och motiverad. Jag tänker att jäklar vad kul det ska bli när detta händer. Tänk vad bra att kunna ta vara på dom känslorna genom att läsa igenom listan innan läggdags varje kväll, det ska jag göra.

3. TRÄNING OCH HÄLSA För mig, och många andra, är träning en viktig ingrediens i välmående. Jag behöver, och vill, träna varje vecka – det ger mig energi och självförtroende. På gymmet är jag mig själv och jag är stark. Jag känner mig fullkomligt närvarande och fokuserad samtidigt som jag kan bearbeta mina tankar. Det är få stunder i livet som är så värdefulla för mig som mina träningspass. Tre pass/vecka.

Som sagt, ibland behöver man stanna upp en sekund och reflektera över livet. Alla är vi olika och bara du är medvetna om hur du själv fungerar så går det alltid att ta till med de verktyg just du behöver för att få hjälp upp på banan igen! 

 

 

Kommentera

