EGENFÖRETAGARE VS ANSTÄLLD

jag3

Jag har sedan tonåren haft en bild av mig själv som egenföretagare, möjligtvis med ett fåtal anställda vid min sida. Friheten, drivkraften och den fantastiska kreativiteten. Det finns dock en fördel som en anställning medför; arbetskamrater. Det sociala samspelet med kollegor som hälsar en godmorgon även den gråtristaste tisdagen, berättar om sina liv över en hemalagad laxlunch och kommer med kaffe på eftermiddagen när energin börjar sina. Så är det på mitt jobb, och det finns något fantastiskt i det också.

Kommentera

