DRÖMHUS

Jag ritade nyligen ett husförslag till en kund I Stockholmsregionen. Ett mindre enplanshus med stort vardagsrum och traditionellt kök. Det är häftigt hur olika hus jag får rita beroende på vad det är för kund. Allas husdrömmar är olika.

interior_50685d0fe087c3107e6ce6f6

Mina husdrömmar förändras med åren, men just nu drömmer jag om en dubbel entrédörr som leder in till en personlig hall med marockansk klinkergolv , maffiga möbler och en indisk lykta i taket.

Från den rymliga  entrén ser man rätt in till köket och köksön. Entrén ska ha en vit trappa med synliga räcken som leder upp till övervåningen. Jag vill ha ett badrum som rymmer ett stort hörnbadkar och en dubbel dusch.

IMG_2943.JPG

interior_50475497ddf2b318fc0000d3_505f7798e087c33ef27118f3livingroom16d7fc15acd16f32080279b49ed051f5bd

Utöver det drömmer jag också om ett master bedroom I bottenplan med rymlig klädkammare och fönsterdörrar till en liten uteplats I morgonsol. Stora takbjälkar, tegelvägg, bohemiska prydnader och gitarrer är andra detaljer som gärna får pryda mitt drömhus.

Hur ser era husdrömmar ut?

Kommentera

