På jakt efter silverschampo

Mitt hår skiftar så himla mycket åt gult när det blivit solblekt. Hade jag kunnat välja själv hade det gärna fått skifta i en kallare ton. För någon månad köpte jag hem Maria nilas pear silver colour refresh efter rekommendation från en butikssäljare.

pearl

Testade den vid två tillfällen och båda gången följde jag instruktionerna men såg ingen skillnad. I efterhand har jag fått höra att den bara fungerar på färgat hår och inte sånt som bara är solblekt så den har stått på hyllan sedan dess. Här om dagen testade jag den igen, överskred tidsrekommendationen med 30 minuter – inget hände.

Vad finns det för alternativ? Silverschampo? Har sett att Maria nila har ett silverschampo och jag funderar på att testa det. Någon som vet om det är bra?

Kommentera

