DIY väggdekor på 30 minuter

WIN_20160816_18_48_58_Pro.jpg

Jag älskar att slänga ihop lite snabba pyssel med enkla medel! Den här gången var det vår nya favorithörna som jag ville pimpa. Tanken är att väggen bakom vår egensnickrade bänk ska bli en kollagevägg med varierade och unika dekorationer. Efter inspiration från mikutas fina instagram blev jag sugen på att göra en väggtext.

Så här gjorde jag:

  1. http://www.dafont.com finns massor med fina typsnitt. Jag hittade ett som föll mig i smaken och laddade ner det.
  2. Jag klippte ut ett antal ark i den storlek jag ville ha.
  3. Paint är min vän. Jag skrev en bokstav i taget i lagom storlek och med datorskärmen som ljusbord kalkerade jag enkelt av bokstäverna med en blyertspenna.
  4. Med en svart tuschpenna fyllde jag, med hjälp av en vän, i alla bokstäver.
  5. Häftmassa på baksidan.

Klart!

 

Posted in: diy

Kommentera

