Tips: Höghöjdsbana

.. Inte för att den här dagen på något sätt var tråkig när den började men idag har jag och T varit iväg på en aktivitet som jag kan tipsa alla om. Vi har klättrat på Partilles höghöjdsbana!

En äventyrshinderbana bland trädtopparna.
Partilles höghöjdsbana består av tre stycken olika banor med olika svårhetsgrader. En grön, en blå och en röd. Den gröna är perfekt för de mindre eller de som lider av något grövre höjdskräck. Jag och T kände oss ganska säkra tror jag så vi började på den blå banan och det gick galant! Att inleda klättringen med en linbana på ca 10 meters höjd gav definitivt en adrenalinkick!

födelsedag

Lite info. Man betalar för fri klättring under tre timmar så är man någorlunda snabb hinner man alla tre banorna. Vi gick på den röda (svåraste) banan efter att vi var klara med den blå. Jag säger bara 18 meters höjd och riktigt tunga hinder. Jag skulle nog säga att den inte är höjden i sig som är den största skillnaden mellan den blå och röda banan – utan den fysiska  ansträngningen.

Jag rekommenderar detta starkt! Det här har varit en sjukt rolig upplevelse.

Kommentera

