25 år

Jag har officiellt fyllt 25 år! Imorse när jag vaknade hade det redan hänt. 04.37 är den här morgonpigga tjejen född – en egenskap jag haft med mig hela livet. Jag fick en grym frukost på sängen och fina presenter av min andra hälft. Alla presenter hade resor som gemensam nämnare så ikväll ska vi ut på äventyr!

Men först blir det kaffe och jordgubbar med min fina pappa och sen blir det lunchgrillning vid havet med lite vänner.

Tänk vad tiden går fort. Jag som tror att jag fortfarande är 18 år måste inse att det var 6 år sedan jag tog studenten. Mycket har hänt sedan dess och min ryggsäck har både fyllts på, tömts och packats om. Idag upplever jag att den är ganska bra packad. Den skaver lite här och var men det är inget som lite justeringar inte kan förbättra.

25

Jag minns när jag var yngre och jag skrev en brev till mitt framtida jag. Ett brev som innefattade olika mål och hur jag trodde att mitt liv kanske skulle se ut om två år. Det brevet la jag i ett kuvert i en låda. Att läsa brevet två år senare  var intressant.

Det är lätt att måla upp bilder av hur livet borde se ut, vad man borde uppnå osv. Men faktum är att i takt med att man blir äldre så ändras också ens mål. När jag var liten trodde jag att jag skulle ha barn vid 27. Idag ser jag inte barn i bilden om två år och det är inte att misslyckas med ett mål, det är att ändras som person. Att omfamna livet. Se vart det tar en.

Att sätta upp mål är fantastiskt, att sätta upp långsiktiga mål är klurigt. Att stanna upp och se på sitt liv är ett måste.

 

Kommentera

