En midsommardagsdröm

Det här året hade jag ett mål (ett av många). Att fira midsommar riktigt traditionellt, sådär som man ser på film och som man så ofta föreställer sig att det ska vara (i alla fall jag). Med facit i hand kan jag säga att den här midsommaren uppfyllde det mesta av allt det där!

Jag och T åkte upp till hans familjs sommarställe som ligger en bit ovanför Gävle. Där började vi hela midsommardagen med ett midsommarlopp! Det är tradition där uppe och det märktes verkligen av på högt deltagande och härlig stämning. Resten av dagen blev sådär riktigt midsomrig. Långbord vid vattnet, färskpotatis, jordgubbar, solsken, plocka blommor, femkamp, snaps och bada tunna inpå småtimmarna. Underbart!

IMG_1960.JPG

Min tävlingshjärna gick igång rejält under femkampen vilket resulterade sig i att jag tappade balansen och rev upp hela vaden under irländsk julafton haha. Men det var det värt, vi vann hela femkampen! Och jag är tydligen en hejare på att kasta ägg, ett litet framtida ess i rockärmen kanske?

Kommentera

