Sovrumsinspiration

zzzz.png

Nu när jag fått tillbaka min älskade lägenhet och dessutom planerar att bo här ett tag framöver så är jag supertaggad på att skapa en mysig sovhörna. Jag bor ju i en stor etta och det finns alltså inga omslutande väggar runt min säng. Därför är det extra viktigt för mig att verkligen skapa en mysig och avslappnade atmosfär. Jag tänker tre ord: B O H E M I S K T , L U G N T och M Y S I G T

Nyckeldetaljer för att uppnå rätt känsla:

  • En blandning av mjuka tyger och naturmaterial
  • Ljusslinga
  • Kuddar i ljusa pasteller, olika material, blandad struktur och varierande former
  • Drömfångare
  • Svart och vitt
  • Trä och metall
  • Bohemiskt mönster

Jag vill att sovrumsdelen ska vara avskalad men ändå mysig och inbjudande. Är redan på god väg med en påslakan i naturfärgat linne, en drömfångare, ett bohemiskt tyg och draperi vid fotändan. Ska visa er bilder på vårt sovrum så småningom när vi bott in oss lite!

Kommentera

